Оголошення

Нові правила реєстрації нерухомості в Україні

В Україні змінилася правила реєстрації нерухомості. Згідно з вимогами нового Закону №1666 “Про посилення захисту прав власності” було розроблено постанову Кабінету Міністрів України №806, яка набула чинності. Дані документи повинні знизити ризики незаконного заволодіння бізнесом і передбачають додаткові захисні механізми під час реєстраційних дій.

Що зміниться?

Одна з головних новацій передбачає повернення паперових витягів про державну реєстрацію прав. Витяг з Держреєстру речових прав на нерухоме майно в паперовій формі за підписом і печаткою держреєстратора надаватиметься за бажанням заявника.

Крім того, закон зобов’язує реєстраторів при здійсненні будь-яких дій перевіряти дані з Єдиного реєстру судових рішень.

Також планується створити механізм, який не дозволить здійснювати реєстраційні дії на підставі судових рішень, якщо дані про нього відсутні в реєстрі судових рішень.

Вводиться новий механізм тимчасової зупинки реєстрації прав на нерухоме майно. Вона може бути проведена або на підставі рішення суду, або за заявою самого власника майна.

Поновлення реєстраційних дій можливо також лише на підставі рішення суду або відкликання заяви власника. Якщо той протягом 10 робочих днів не подає реєстратору рішення суду про заборону на вчинення реєстраційних дій, то реєстрація поновлюється.

Відтепер документи для державної реєстрації майнових прав можуть бути подані заявником реєстратору (в тому числі і нотаріусу) тільки в межах області за місцем знаходження нерухомого майна. Нагадаємо, досі діяв принцип екстерріторітальності, тобто реєстрацію міг провести будь-який нотаріус або держреєстратор в Україні.