Публікації

РЕАЛІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ДЕРЖАВНОЇ ВИКОНАВЧОЇ СЛУЖБИ

Реорганізаційні зміни в органах державної виконавчої служби будуть відбуватись у руслі європейської інтеграції, оскільки саме шлях до Європейського Союзу – це чітка основа державних реформ.

Протягом певного часу на рівні центральних органів, Міністерства юстиції України вивчався, узагальнювався досвід розвинутих європейських країн і сьогодні впровадження змін проходить, спираючись на вивчене і за підтримки грузинських колег. Важливо, що в державі є бачення, що система державного примусу повинна працювати по новому і без неї не може функціонувати держава.

У рамках проведення оптимізації системи органи державної виконавчої служби зазнали інституційних змін. Так, Постановою Кабінету Міністрів України «Питання оптимізації діяльності центральних органів виконавчої влади системи юстиції» від 21.01.2015 року було ліквідовано Державну виконавчу службу України як окремий урядовий орган і передано функцію примусового виконання до Міністерства юстиції України.

Уряд прийняв 3 важливі документи, які забезпечать реформування системи примусового виконання в Україні. Про це сьогодні під час брифінгу в Кабінеті Міністрів повідомила перший заступник Міністра юстиції Наталія Севостьянова.

Уряд прийняв 3 важливі документи, які забезпечать реформування системи примусового виконання в Україні. Про це сьогодні під час брифінгу в Кабінеті Міністрів повідомила перший заступник Міністра юстиції Наталія Севостьянова.

“Перший з них стосується порядку визначення розміру виплат державним виконавцям з метою виконання положення Бюджетного кодексу. Основна ідея полягає в тому, що ми починаємо мотивувати державних виконавців для того, щоб побороти побутову корупцію в виконавчій службі”, – зазначали перший заступник Міністра.

“Другий ухвалений Урядом документ стосується реалізації нового пілотного проекту у сфері виконання рішень, а саме – запровадження автоматичного розподілу справ між державними виконавцями та реалізацію системи автоматичного он-лайн контролю за строками виконання рішень та їх ефективністю.

“Третій документ, який був прийнятий Кабінетом Міністрів, стосується Системи електронних торгів арештованим майном. Тепер цей проект перестає бути пілотним і буде реалізовуватися на постійній основі”, – зазначила Наталія Севостьянова.

У минулому році Міністерством юстиції України запроваджено систему електронних торгів арештованим майном. Буквально вчора, 24 лютого  Міністерство юстиції України підсумувало піврічну роботу системи електронних торгів арештованим майном (СЕТАМ )та презентувало низку змін у її роботі. Як відзначила перший заступник міністра юстиції України Наталія Севостьянова, наразі у системі уже оприлюднено 49 тисяч лотів на загальну суму близько 5,5 млрд грн. Вона підкреслила, що станом на січень 2015 року у СЕТАМ проведено 38,5 тисяч аукціонів. Наталія Севостьянова також підкреслила, що такі цифри свідчать про позитивну практику роботи СЕТАМ, адже раніше вартість лотів, виставлених на продаж, тільки знижувалася. І в результаті вони передавалися особам, які були зацікавлені придбати задешево лише окремі категорії товарів – такі як нерухомість та автомобілі.

За словами першого замміністра, протягом півроку в роботі СЕТАМ було виявлено низку технічних недоліків, зокрема, перевантаженість самої процедури проведення аукціону. Наразі ці недоліки усунуто, процедура спрощується і будь-який громадянин за бажанням може взяти участь в такому аукціоні.

Органи державної виконавчої служби і надалі готові своєю роботою забезпечити реальну дію правових норм, застосовуючи заходи примусу санкціоновані державою.

Наступним кроком концепції реформування ДВС стане прийняття Закону «Про державну виконавчу службу та приватних виконавців» та Закону «Про виконавче провадження». Прийняття цих законів забезпечить запровадження змішаної системи примусового виконання за участю приватних виконавців. При цьому, стягувач отримає вибір – звертатися до державного чи до приватного спеціаліста.

Начальник відділу державної

виконавчої служби Воловецького

районного управління юстиції

М.М.Палей