Публікації

СТАТТЯ ПРОВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ СЕЛА, СЕЛИЩА, МІСТА ЯК ЮРИДИЧНОЇ ОСОБИ

Відповідно до статті 81 Цивільного кодексу країни юридична особа може бути створена шляхом об’єднання осіб та (або) майна.

Юридичні особи, залежно від порядку їх створення, поділяються на юридичних осіб приватного права та юридичних осіб публічного права.

Юридичні особи приватного права створюються на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу. Юридична особа приватного права може створюватись та діяти на підставі модельного статуту в порядку , визначеному законом.

Юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування.

Цим Кодексом встановлюється порядок створення , організаційно-правові форми, правовий статус юридичних осіб приватного права.

Порядок утворення та правовий статус юридичних осіб публічного права встановлюється Конституцією України та законом.

Відповідно до статті 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади – жителів села чи добровільного об’єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста – самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські ради та ї виконавчі органи.

Органами місцевого самоврядування , що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, є районні та обласні ради.

Сільські, селищні , міські ради можуть дозволяти за ініціативою жителів створювати будинкові, вуличні, квартальні та інші органи самоорганізації населення і наділяти їх частиною власної компетенції, фінансів, майна.

Територіальні громади в порядку, встановленим законом, можуть об’єднуватися в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного міського голову.

Територіальні громади села, селища, міста, що добровільно об’єдналися в одну територіальну громаду, можуть вийти зі складу об’єднаної територіальної громадив порядку, визначеному законом.

Згідно зі статтею 6 Закону України «Про місцеве самоврядування» первинним об’єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села , селища , міста.

Стаття 10 Закону України «Про місцеве самоврядування» передбачає, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, передбачених їх сільськими, селищними, міськими радами.

Представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах , визначених цим та іншими законами.

Стаття 19 вказаного Закону передбач, що з метою врахування історичних, національно-культурних, соціально-економічних та інших особливостей здійснення місцевого самоврядування представницький орган місцевого самоврядування на основі Конституції України та в межах цього Закону, може прийняти статут територіальної громади села, селища, міста.

Статути територіальних громад підлягають державній реєстрації в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об’єднань громадян, інших громадських формувань (районні або міськрайонні, у разі утворення, управління юстиції).

Відповідно до статі 14. Закону України «Про місцеве самоврядування» сільські, селищні, міські, районнів місті (у разі їх створення) ради можуть дозволяти за ініціативою жителів створювати будинкові, вуличні, квартальні та інші органи самоорганізації населення і наділяти їх частиною власної компетенції, фінансів, майна.

Правовий статус , порядок організації та діяльності органів самоорганізації населення за місцем проживання визначаються законом.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про органи самоорганізації населення» орган самоорганізації населення є однією з форм участі членів територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах у вирішенні окремих питань місцевого значення.

Органами самоорганізації населення є будинкові , вуличні, квартальні комітети, комітети мікрорайонів, комітети районів у містах, сільські, селищні комітети.

Згідно зі статтею 7 Закону України «Про органи самоорганізації населення» орган самоорганізації населення створюється за територіальною ознакою.

Територією, у межах якої дії орган самоорганізації населення, може бути частина території села, селища, міста, району в місті, у межах якої проживають жителі, які обрали цей орган.

Відповідно до статті 13 Закону України «Про органи самоорганізації населення» легалізація органу самоорганізації населення є обов»язковою і здійснюється шляхом його реєстрації або повідомлення про заснування.

У разі реєстрації орган самоорганізації населення набуває статусу юридичної особи.

Державний реєстратор сектору

ДР ЮО та ФОП, легалізації ОГ

Воловецького РУЮ В.В. Беца